LETOPIS - SEMINAR STRUČNOG USAVRŠAVANjA U USTANOVI

Objavljeno ponedeljak, 27 avgust 2018 Autor Stanka Žica

atmosfera seminarDve nedelje pre nego se đaci vrate u klupe, naizgled prazna škola, zapravo vrvi od učitelja, nastavnika i ostalih zaposlenih obuzetih pripremama za novu školsku godinu. U tom duhu i sa željom stalnog usavršavanja u školi je u okviru plana stručnog usavršavanja u ustanovi 27.avgusta 2018. odžan seminar „Atmosfera u odeljenju i tehnike u radu sa učenicima – ili kako graditi podržavajuću atmosferu“. 

Cilj ove stručne teme realizovane na zajedničkom veću predmetne i razredne nastave, bio je podsticanje i osnaživanje nastavnika za vođenje odeljenske zajednice i kreiranje nastave na način koji obezbeđuje atmosferu podrške za svakog učenika.

Zajedničkim snagama nastavnika –učesnika, voditeljke i organizatorke , pedagoga Stanke Žica uz asistenciju psihologa škole, Slavice Sekuloski, koristeći raznovrsne interaktivne tehnike i aktivnosti radilo se na postizanju važnih ishoda seminara: -shvatanje značaja negovanja vrednosti nenasilja i atmosfere podrške u odeljenju za pravilan rast i razvoj učenika; - prepoznavanje važnosti primene , praćenja i evidentiranja ponašanja u odeljenju koja ilustruju poštovanje odeljenskih pravila;- vežbanje primene znanja o konstruktivnim intervencijama koje doprinose promeni ponašanja u željenom pravcu; - razumevanje važnosti pružanja podrške svim učesnicima u situacijama nasilja; - prepoznavanje značaja kontinuiranog vaspitnog rada sa učenicima i roditeljima na razvijanju samoodgovornog ponašnja deteta...

Nastavnici su imali prilike da iznesu svoja iskustva i daju kreativne stručne predloge novih tehnika i načina u radu sa učenicima, prepoznaju svoje vaspitne stilove i sagledaju mogućnosti primene novih tehnika. Posebno se razgovaralo o vaspitnim stilovima i primeni tehnika koje doprinose usmeravanju ponašanja. Primena ovih tehnika doprinosi promeni ponašanja u željenom pravcu – otuda i naziv „tehnike za usmeravanje ponašanja“:

  1. Sugerišite prihvatljive načine ponašanja .
  2. Smanjujte anksioznost i frustraciju svojih đaka tako što ćete blagovremeno ponuditi moguća rešenja/sugestije.
  3. Direktno definišite/podučavajte dobro ponašanje.
  4. Ponudite odgovarajuće mogućnosti.
  5. Pohvalite pozitivna ponašanja.
  6. Definišite signale za određene aktivnosti – učinite predvidljivim dešavanja u učionici). 

Ovom stručnom skupu prisustvovalo je šezdeset učitelja i nastavnika od prvog do osmog razreda. U prepunoj svečanoj sali vladala je,kao i obično, pozitivna i kreativna atmosfera gde su se pored važnih informacija mogle čuti mnoge zanimljive ideje.
Ovkav način stručnog usavršavanja unutar ustanove veoma je važan za sve nastavnike i učitelje jer doprinosi održavanju „koraka sa vremenom“ i predstavlja važno mesto razmene primera dobre prakse i dragocenih ideja koje se mogu primeniti u nastavnoj praksi.

124

Izgled škole

Škola
glavni ulaz
Škola
južna strana
Škola
sporedni ulaz
Škola
tartan staza za trčanje